Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
6 September 2010, 07:53:46
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
69991
aantal berichten in
36874
topics door
396
geregistreerde leden
Nieuwste lid:
pthart@9292
|
2. FNV Bondgenoten
|
7.0 - CAO Ontwikkelingen Openbaar Vervoer
(Moderator:
De Moderator
) | Topic:
CAO Openbaar vervoer 2009/2010
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
« vorige
volgende »
Pagina's:
1
[
2
]
Auteur
Topic: CAO Openbaar vervoer 2009/2010 (gelezen 1397 keer)
MAXX
Grand Member
Re:CAO Openbaar vervoer 2009/2010
«
Antwoord #20 Gepost op:
4 Maart 2010, 11:14:34 »
Citaat
En ik vind het zeer jammerlijk dat er niet gereageerd word op de bonuscultuur die wij als chauffeurs op mogen hoesten voor dat schorum dat ons kleineert en besodemieterd.
Steek die één procent ook maar in hun strot in de hoop dat ze er in stikken.
Dat ze geen geld hebben komt niet door ons maar wij mogen zoals gewoonlijk weer het gelag betalen. En dan sturen ze een uitnodiging voor een cursus waarbij ze meteen even duidelijk stellen dat er niet voor een lunch wordt gezorgd. Mijn pakketje gaat mee maar hullie kunnen compleet de tering uitleggen. Ik kots op dat stelletje uitvreters!
...en zo is het maar net! Ik had het niet beter kunnen zeggen.....
mike eindhoven
Fist grade
«
Antwoord #21 Gepost op:
4 Maart 2010, 11:17:37 »
Als jullie die 1 procent is allemaal aan mij geven, dan komt het beter terecht...
Jan het Boefie
Fist grade
«
Antwoord #22 Gepost op:
4 Maart 2010, 12:49:34 »
Citaat van: mike eindhoven op 4 Maart 2010, 11:17:37
Als jullie die 1 procent is allemaal aan mij geven, dan komt het beter terecht...
Ben bang dat je Geert dan gaat onderhouden en dat is helemaal geen oplossing.
Janny Koppens
Fist grade
Welkom bij FNVOV.NL/forum van FNV Bondgenoten!
«
Antwoord #23 Gepost op:
4 Maart 2010, 18:00:52 »
Onderzoekje in het pensioenfonds (SPOV) leerde ons dat er minder dan 5 werknemers/directeurs in onze sector zijn die boven de Balkenendenorm zitten. Wat dat betreft lijkt er dus toch wel iets veranderd te zijn de afgelopen 2/3 jaren.
MAXX
Grand Member
«
Antwoord #24 Gepost op:
4 Maart 2010, 21:55:37 »
Citaat van: Janny Koppens op 4 Maart 2010, 18:00:52
Onderzoekje in het pensioenfonds (SPOV) leerde ons dat er minder dan 5 werknemers/directeurs in onze sector zijn die boven de Balkenendenorm zitten. Wat dat betreft lijkt er dus toch wel iets veranderd te zijn de afgelopen 2/3 jaren.
Op dit bericht heb ik gewacht...wát een geruststelling!!!
Busdriver
Grand Member
Geslacht:
BAAS IN EIGEN BUS
«
Antwoord #25 Gepost op:
4 Maart 2010, 22:47:22 »
DAT ZIJN ER NOG STEEDS 5 TE VEEL.
Gerard
IEDEREEN IS GELIJK EN DISCRIMINEER NIEMAND OMDAT HIJ ANDERS IS
Jan het Boefie
Fist grade
«
Antwoord #26 Gepost op:
5 Maart 2010, 00:00:06 »
Ik had het over de top 300, die over onze rug (omdat wij ons best gedaan hebben, wat we altijd al doen overigens) een bonus van 20-30% over hun toch al niet zo laag als een buschauffeurs inkomen, opstrijken. What the fuck kan mij het schelen dat ze alle 300 nog net niet de bak ellende norm halen, die halen wij ook niet, zelfs niet met een achterstand van 20% of een bonus van 30%. Wij blijven het enige belangrijke werk binnen dit bedrijf doen en wij mogen met 7500 man 1 taart delen terwijl de top 300 elk hun eigen taart krijgen.
Misschien begrijp ik het wel niet met mijn 37000 per jaar voor diensten verdeeld over 24 uur per dag, 7 dagen in de week, 365 dagen per jaar. Een gewoon sociaal leven zit er voor de gemiddelde chauffeur niet in, de helft van de feestdagen ben je de pineut, niet zo heel erg we hebben er voor gekozen, het is alleen zo verrot jammer dat toe wij die keuze maakte je nog kon zien dat het financieel gewaardeerd werd, en dat is nu in een kleine 20 jaar uigehold door de bedrijven met medewerking van de mee jankende bonden die het zo zielig vinden dat de WG echt geen geld vrij kunnen maken voor een redelijke (lees: eerlijke) loonsverhoging na 20 jaar terughoudendheid en inleveren.
Goede vrijdag hebben we ingeleverd omdat we dan een betere pensioenvoorziening in stand konden houden. en vervolgens mag ik toch door tot mijn 67e jammer voor goede vrijdag
5 mei is op last van het parlement omgezet in een 5 jaarlijks evenement maar de bonden hadden dat wel moeten bevechten dus die zijn we ook kwijt.
iets meer dan 20 jaar terug hebben we de controletoeslag in moeten leveren, en bij de eerste de beste "ludieke" actie worden we 50% gekort op ons salaris omdat we niet gecontroleerd hebben.
Een eindejaars uitkering die elk jaar opgehoogd zou moeten worden zodat we na verloop van tijd een volwaardige13e maand zouden opbouwen, wordt gemakshalve door het bondsbestuur een jaar of 5-6 in de ijskast geparkeerd om te voorkomen dat chauffeurs een echt extraatje krijgen. Nu krijgen we een half % waarmee je nog niet eens uit eten kan met je gezin bij McDonalds, om maar te zwijgen over het eigen risico van 160 euro netto per persoon, waar deze circa 185 bruto voor bedoeld zou zijn, ik heb de eerste 14,85 netto al "voor mogen schieten" aan mijn verzekering.
Ach we hebben een aantal ATV dagen gekregen voor behoud van werkgelegenheid, daar is wel loon voor ingeleverd al was het alleen maar door stilstand. En nu zijn we ivm met de privatisatie allemaal aan de goden overgeleverd.(goden= incompetent management dat denkt dat ze het moeten hebben van dreigen met jou positie)
jubileum uitkering bij 25 jaar in dienst is gehalveerd zodat er bovenin weer wat bonussen betaald konden worden.
Managementleden (voormalige collega's) die op de stoel van de dokter zitten, geen lunchpakketje meer bij een verplichte cursusdag.
Het leven wordt ook dit jaar weer zo'n 4-5% duurder, wat volgens mij betekend dat wij er weer vet op achteruitgaan. Hoe is het mogelijk dat er bij de bonden mensen werken die medelijden hebben met de WG omdat ze geen geld zouden hebben voor een fatsoenlijke loonsverhoging, terwijl het diezelfde werkgevers zijn die de hele sector om zeep helpen door een zeer kortzichtige korte termijn visie te hanteren mbt aanbestedingen?
En ik zal vast wel wat vergeten zijn wat al als normaal aangenomen wordt, ze kunnen gewoon de TT en de PP krijgen
De Moderator
[b]Peter van Eerden[/b]
Administrator
SUPER MASTER
Geslacht:
Voor een beter OV stemde ik SP!
«
Antwoord #27 Gepost op:
5 Maart 2010, 03:01:49 »
Een reactie die - denk ik - recht uit je hart komt!
Ik denk dat veel collega's (leden) het roerend met je eens zullen zijn.
De vakbond is niet meer dezelfde vakbond van 20 jaar geleden, dat is duidelijk. De eens zo strijdbare Vervoersbond FNV is met veel andere bonden onder de FNV paraplu, op één hoop gegooid en sindsdien heten we FNV BONDGENOTEN, en dat is dan weer onderverdeeld in sectorale afdelingen. Deze move werd destijds mede ingegeven door kostenbesparing die ook bij het FNV noodzakelijk was, ondermeer door een terugval van leden, en dus inkomsten. Bestuurders kregen steeds meer in hun taken pakket, en de ondersteuning werd beetje bij beetje minder.
Kennelijk heeft men - daar boven in die Ivoren Toren in die Utrechtse kantorenwijk - er geen enkele notie van genomen dat de afstand tussen de Ivoren Toren en de 'gewone leden' op de werkvloer, steeds groter werd. Voor sommige leden zelfs te groot, want die haakten af. Veel leden voelen zich niet (meer) thuis bij BONDGENOTEN, want het heeft geen identiteit voor hen. Toen het nog Vervoersbond FNV was, had je het gevoel dat het nog met je eigen sector te maken had. Zeg niet dat het niet belangrijk is, want wij horen op onze werkvloer echt deze geluiden.
FNV Bondgenoten heeft het Polderen zo'n beetje uitgevonden. "Polderen" is pappen en nat houden, en met werkgevers op zoek naar de Gemene deler! Daarbij heeft altijd de prioriteit: de 'goede' betrekkingen, want als je elkaar voor rotte vis uitmaakt, dan bereik je helemaal niets meer, zo redeneert men dan. De werkgevers spelen dat spelletje handig mee, want als je aan polderen bent, dan voer je geen acties. En als je er ook nog eens 6 maanden over doet, om lullig CAO akkoord te formuleren, dan heb je alweer een half jaar gewonnen, en een half jaar rust in de tent!
Dan doe je een laag bod, geeft niets toe, en dat is het dan, take it or leave it! De Bonden sputteren dan wat na en gaan naar de Sectorraad, een club waar je - blijkbaar - voor het leven gekozen bent, en die ook merendeels behoudend zijn. Met het laatste CAO akkoord wilde de Sectorraad niet eens een advies geven aan het bereikte (en ondermaatse!) CAO akkoord! En dus werd het toen maar 'NEUTRAAL" aan de leden voorgelegd! Dat vond ik wel een zwaktebod hoor...en pure armoede!
Het hele proces straalt een walm van 'Pappen en Nathouden' uit, behoudend, geen rebellie ontketenen, rustig aan..
En ja, vind je het dan gek dat leden juist in opstand komen als ze zien dat de bond 6 maanden heeft zitten lullen over een slechts 1% 'verhoging'? En dan worden er pamfletten gestuurd dat de onderhandelingen 'stevig' zijn geweest en dat het 'hard tegen hard' is gegaan, en dat het resultaat wat er nu ligt 'het uiterste was wat kon worden binnengehaald". Die grammofoonplaat begint grijs te worden en ruis te vertonen. De gemiddelde chauffeur heeft gelukkig tegenwoordig een goed stel hersens en bijna allemaal hebben we internet en kunnen alles opzoeken wat ons belangrijk lijkt. We zijn niet achterlijk en weten beter. Waarom dan de leden niet serieus nemen?
Ik heb (al een tijdje) niet het gevoel dat ik als lid van deze bond serieus genomen word. En, wat erger is, velen met mij hebben ook niet dat gevoel! En toch blijven we allemaal lid omdat we beseffen dat als er helemaal geen vakbond meer zou zijn, dat de schade dan nog groter zou worden. Maar
tevreden
zijn de meeste leden al lang niet meer. Ze missen allemaal het respect van de 'Ivoren Toren' naar de Leden toe, en vooral de communicatie.
Vakbondsbestuurders hebben het zo druk, en krijgen zoveel werk op hun bordje dat wij - de kaderleden - hen slechts 3 of 3 keer per jaar zien. De leden op de werkvloer zien hem het hele jaar niet. Daar kan die bestuurder niets aan doen, want ook hij moet prioriteiten stellen. Maar dan komt er een oproep naar de kaderleden om een CAO ledenvergadering te organiseren, waarvan één: de uitkomst was dat we slecht 1% erop vooruit zouden gaan, en twee: of we even in een volcontinu bedrijf, voor volle zalen konden zorgen! Je mag twee keer raden wat voor opmerkingen er toen kwamen. Uiteindelijk kwam er één lid en die was nog van een andere vestiging ook. Op de werkvloer zeiden de leden:"Nooit zien we iemand van de Bond, en dan mogen we nu komen opdraven voor zo'n rottig één procentje?"
En dan toch maar blijven vasthouden aan deze achterlijke manier van Ledenraadpleging, op bijeenkomsten waar echt geen hond meer naar toe gaat. Niet digitaal stemmen, niet meegaan met de tijd, en niet de leden 100% de gelegenheid geven om hun stem kenbaar te maken op een plek (thuis) en een tijdstip dat het hen zelf uit komt. Het gevolg van dit eigenwijze beleid is dat een beschamende 10% van de leden nu heeft gestemd! Nou dat is lekker democratisch!
En zo zie je maar weer dat het respect van de bovenlaag, voor de leden op de werkvloer heel erg laag is. Veel te laag....!
Maar goed, dit is mijn visie op MIJN bond, waar ik heel veel voor doe maar waar ook ik, het vaak en absoluut niet mee eens ben!
Peter
«
Laatste verandering: 5 Maart 2010, 14:53:16 door De Moderator
»
Peter van Eerden
-------------------------------------------------------------------------
Moderator
www.fnvov.nl/forum
Kaderlid FNV Bondgenoten
Secretaris FNV CAB Connexxion Uithoorn
EX - Secretaris VC Connexxion Uithoorn (Gestopt op 31-08-2010)
Chauffeur, stalling Connexxion Uithoorn
--------------------------------------------------------------------------
Blog
: spiegel van de Dag:
http://blog.seniorennet.nl/svdd
Blog
:
http://peerden.blogspot.com/
Foto's
:
http://community.webshots.com/user/boffertje
wouter
Second grade
Geslacht:
Welkom bij FNVOV.NL/forum van FNV Bondgenoten!
«
Antwoord #28 Gepost op:
5 Maart 2010, 10:42:19 »
En dan wordt er ook hier gekankerd op mensen die geen lid zijn van "een" bond en dus profiteren van wat de bond, ook, voor "hun" bereikt heeft. Een bond die "slechts" 1,% uit de onderhandelingen weet te slepen. (Zitten bij de onderhandelingen wel de "beste" onderhandelaars die er binnen de sector werkzaam zijn?)
tjoepie
Fist grade
Geslacht:
«
Antwoord #29 Gepost op:
5 Maart 2010, 16:43:20 »
Ben het met Jan en Peter helemaal eens en vraag me de laatste tijd ook wel eens af waarom ik nog lid ben van een vakbond die blijkbaar maar weinig oor heeft naar de wensen/opmerkingen van de leden.
Met name de ledenraadplegingen die nog steeds niet via het Internet worden gedaan en ergens over stemmen schijnt al helemaal te veel gevraagd te zijn.
Door die starre houding krijg ik steeds meer de indruk dat het wel goed uitkomt om nauwelijks bezochte vergaderingen te houden, maar de leden niet via het Internet om een mening te vragen.
Ben dit jaar 40 jaar lid en denk er over om er een punt achter te zetten...........
Grtz.
leipelowie
Advanced
«
Antwoord #30 Gepost op:
5 Maart 2010, 20:03:24 »
Citaat van: rein op 2 Maart 2010, 22:47:22
Beste jongens,
Ik vind dit een non discussie.
De vraag was of er iets bekend was van de uitslag van de ledenvergaderingen over het cao akkoord.
Ik heb daarop contact gezocht met Janny en die vertelde me dat haar laptop kapot was en dat ze daarom al een tijdje niet op deze site kon.
Ze heeft me bovenstaande documenten gegeven en die heb ik hierop gezet.
In mijn gebied hebben we ongeveer 450 leden en er waren 2 ledenvergaderingen, 1 in de morgen en 1 in de avond.
Alles bij elkaar zijn daar 17 leden komen opdagen.
Als er dus weerstand was tegen het voorgestelde accoord, dan hadden de zalen vol gezten.
Dus niet redeneren van wat niet komt is TEGEN, wat niet komt stemt VOOR.
En ja, digitaal stemmen zou ook kunnen, maar dan mis je wel de volledige toelichting van de bestuurder/ kaderleden en zoals het vaak bij ons gebeurd de mogelijkheid om andere zaken die binnen jouw afdeling spelen eens samen met leden te bespreken.
Beste Rein,
Wel heel erg kortzichtig gedacht dat wat niet komt is voor, weet wel dat dit over het algemeen de stelling is.
Alleen denk ik dat men moe is omdat als we staken worden we gekort dus als we niet stemmen hoeven we ook niet te staken heeft dus volgens mij niet te maken met voor of tegen.
Ze hoopte misschien dat de bond zelf eens na zou denken hoe het nu komt dat er bijna niets is komen opdagen, niet dus.
Vriendelijke groeten LL
fight for your right
rein
Grand Member
Geslacht:
Het kennen van fouten is het begin van verbetering
«
Antwoord #31 Gepost op:
5 Maart 2010, 22:57:17 »
Hoi LL,
Sorry, ik lees het terug en snap wat jij bedoelt.
Ik bedoelde dat de vraag was, wat zijn de resultaten van de ledenvergaderingen en toen begon men weer over de manier van raadplegen.
Ook ik voel wel wat voor digitale raadpleging, maar schets wel een paar dingen die je dan mist.
Daarnaast wordt er gesteld, dat degenen die niet naar een ledenvergadering komen tegen zouden zijn, ik stel dat het andersom is.
Beide stellingen bevatten natuurlijk waarheid.
Het is dus zeker niet zo, dat ik de discussie over ledenraadplegingr een non-discussie vind.
Ik moet eens leren om te schrijven wat ik denk ipv in telegramstijl kreten op te pennen, het heeft al vaker tot misverstanden geleid.
Denken gaat bij mij nu eenmaal 100 x zo snel als schrijven/typen.
mensen die me kennen weten er alles van, he Janny? hahahahaha
Pagina's:
1
[
2
]
|
2. FNV Bondgenoten
|
7.0 - CAO Ontwikkelingen Openbaar Vervoer
(Moderator:
De Moderator
) | Topic:
CAO Openbaar vervoer 2009/2010
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
1. Poll
=> 0. DISCLAIMER
2. FNV Bondgenoten
=> 1 - De consulenten
=> 2.0 - FNV Nieuwsberichten
===> 2.0.1 FNV Vecht voor je recht Nieuwsbrief
=> 2.5 - FNV Onderzoeken
=> 3.0 - FNV Persberichten
=> 3.5 - FNV -Oproepen van de vakbond
=> 4.0 - FNV Officiële berichten van de bond
=> 4.5 - Jij vraagt, FNV Bondgenoten geeft antwoord
=> 5.0 - CNV - Berichten van het CNV
=> 6.0 - Vakbond De Unie
=> 6.5 - Vakbondsnieuws algemeen
=> 7.0 - CAO Ontwikkelingen Openbaar Vervoer
=> 7.5 - CAO Multimodaal
=> 8.0 - CAO Ontwikkelingen divers
=> 8.5 - CAO Besloten busvervoer
=> 9.0 - Voorjaarsoverleg
=> 9.5 - Najaarsoverleg
=> 10.0 - Acties
=> 10.5 - Publieksvriendelijke acties 2008
===> 10.5_A - Actie 30 april 2008
===> 10.5_B - Actie 01 mei 2008
===> 10.5_C - Bevrijdingsdag
===> 10.5_D - 4e actiedag - 07 mei
===> 10.5_E - 5e actiedag 11 mei
===> 10.5_F - 6e actiedag 12 mei
=> 11.0 - HARDE acties !!!
===> 11.0_A - 1e harde actiedag - 14 mei
===> 11.0_B - 2e harde actiedag 15 mei
=> 11.5 - éénzijdig gewijzigde actiedagen
===> 11.5_A - 1e dag éénzijdig gewijzigde actie - 20 mei 2008
===> 11.5_B - 2e dag éénzijdige gewijzigde actie - 21 mei 2008
===> 11.5_C - 3e dag éénzijdig gewijzigde actie - 22 mei 2008
=> 12.0 - éénzijdig gewijzgde actiedagen - 2e week
===> 12.0_A - OV acties - 27 mei 2008
===> 12.0_B - OV Acties - 28 mei 2008
===> 12.0_C _ OV acties - 29 mei 2008
=> 12.5 - 24 uurstaking
===> 12.5_A -OV 24 uur staking: 01 juni
===> 12.5_B - OV 24 uur staking: 02 juni
===> 12.5_C - OV 24 uur staking: 03 juni
===> OV 24 uur staking: 04 juni
===> OV 24 uur staking: 05 juni
===> OV 24 uur staking: 06 juni
===> OV 24 uur staking: 07 juni
===> OV 24 uur staking: 08 juni
===> OV 24 uur staking: 09 juni
===> OV 24 uur staking: 10 juni
===> OV 24 uur staking - 11 juni
===> OV 24 uur staking - 12 juni
===> OV 24 uur staking - 13 juni
=> 13.0 - Spitsrijden
===> Spitsrijden 14 juni
===> Spitsrijden 15 juni
===> spitsrijden 16 juni
===> spitsrijden 17 juni
=> 15.0 - Lid worden van FNV Bondgenoten
3. FNV Sector nieuws
=> 3.1 - FNV regio noord
=> 3.2 - FNV regio zuid
=> 3.3 - FNV regio midden
=> 3.4 - BAB Connexxion
=> 3.4.1 - Bondsraad FNV Bondgenoten
=> 3.4.2 - Federatieraad FNV Bondgenoten
=> 3.5 - Sectorraad
=> 3.6 - Ondernemingsraden
===> 3.6.1 - Ondernemingsraad BBA UNW
===> 3.6.2 - Ondernemingsraad BBA Veluwe
===> 3.6.3 - Ondernemingsraad Connexxion
===> 3.6.4 - Ondernemingsraad Arriva
===> 3.6.5 - Ondernemingsraad Veolia
===> 3.6.6 - Ondernemingsraad TSN
===> 3.6.7 - OR algemeen
===> 3.6.8. - OR Zeeuws Vlaanderen
=> 3.7 - COR Veolia
=> 2.5.1 - CAO OV 2009
4. Informatie voor chauffeurs
=> 4.1 - Aanbestedingen in het openbaar vervoer
===> 4.1.1 - OV werknemers en aanbestedingen
===> 4.1.2 - Werkgevers en de aanbestedingen
===> 4.1.3 - Politiek en de aanbestedingen
===> 4.1.4 - Maatschappij en aanbestedingen
===> 4.1.5 - Aanbestedingen in het Openbaar vervoer - Algemeen
===> 4.1.6 - Aanbesteding Veolia Limburg
===> 4.1.7 Marktwerking Algemeen
===> 4.1.8 Fusies in het OV
=> 4.2 - Agressie (in het openbaar vervoer]
===> 4.2.1 - Exceptionele agressie!
===> ZINLOOS GEWELD
===> 4.2.3 Veilgheid op straat
=> 4.3 - Algemene berichten Openbaar Vervoer - Studie's
=> 4.5 - Chauffeursverhalen
=> 4.6 - Diensten en roosters
=> 4.7 - Discussies
=> 4.8 - Gerechtelijke uitspraken
=> 4.9 - Hier kan ikan me boos overmaken!
===> 4.9.1 Het GROTE Graaien!
=> 4.10 - Onderhoud van bussen
===> 4.10.1 - Techno Service Nederland
=> 4.12 - Onderdeels Commissie
=> 4.13 - OPC
=> 4.14 - Omgaan met stress
=> 4.15 - Ontwikkeling van plaatsbewijzen
===> 4.15.1 - OV Chipkaart
===> 4.15.2 - Nationale strippenkaart
===> 4.15.3 - Zomerzwerfkaart
===> 4.15.4 - Buzzer
===> 4.15.5 - OV kaart
=> 4.16 - Overleg: BAB - Bedrijfsafdeling Bestuur (FNV)
=> 4.17 - Overleg: CAB - Concessie Afdeling Bestuur (FNV)
=> 4.18 - Overleg: Sectorraad (FNV)
=> 4.19 - Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW)
=> 4.20 - Veiligheid in het openbaar vervoer
===> 4.20.2 - Veiligheid OV: Camera's
=> 4.20.1 - Werkplek chauffeur /arbo omstandigheden
=> 4.21 - Verkeersberichten
===> 4.21.1 - RVV
===> 4.21.2 Problematiek A6/A9
===> 4.21.3 - Verkeersberichten algemeen
===> 4.21.4 - Verkeersberichten bussen
===> 4.21.5 - Verkeersberichten vrachtwagens
===> 4.21.6 - Verkeersberichten Alcoholmisbruik
===> 4.21.8 - Verkeersberichten met dodelijke afloop
===> - 4.21.8a - Verkeerswaarschuwingen!
===> 4.21.9 - Rekening Rijden
===> 4.21.9/a - Onderhoud of aanleg van nieuwe wegen
===> 4.21.10 - Verkeer: Innovatie
===> 4.21.11 - Kilometer heffing
===> 4.21.12 - VID verkeersjournaal
===> 4.21.13 - Verkeer en Millieu
===> 4.21.14 - Dossier Roertunnel A73
===> 4.21.15 - Brandstofprijzen
===> 4.21.17 - Verkeershufters!
=> 4.22 - Wegenverkeerswet
=> 4.23 - Wetenswaardigheden v/d chauffeurs
=> 4.24 - wensen voor feestdagen
=> 4.25 - Vandalisme
=> Het Nieuwe Rijden
=> 5.60 - Columns uit de media
5. Sociale ontwikkelingen en wetten
=> 5.1 - Arbeidsrecht
=> 5.60 - Columns uit de media
=> 5.2 - Arbeidstijdenwet
=> 5.2.0 - Arbeidstijdenbesluit
=> 5.2.1 - Prestatiebeloning
=> 5.3 - Arbodiensten
=> 5.4 - ARBO Wetgeving
===> 5.4.1 - De Wet AMBER
===> 5.4.2 - De Wet PEMBA
===> 5.4.3 - De wet REA
=> 5.5 - Het nieuwe zorgstelsel
=> 5.6 - Centrum Werk en Inkomen (CWI)
=> 5.7 - CAO Openbaar Vervoer
=> 5.8 - Europese Grondwet/ Dienstenrichtlijn/ Europese Verkiezingen
=> 5.9 - Flexwet
=> 5.10 - Levensloop regeling
=> 5.11 - Misstanden
=> 5.12 - Normen en Waarden
=> 5.13 - Politiek en Arbeid
===> Politiek en de maatschappij
=> 5.14 - Prinsjesdag
===> Prinsjesdag 2008
===> Prinsjesdag 2009
=> 5.15 - Rookbeleid
=> 5.16 - Sociaal stelsel
=> 5.17 - Sociale economische ontwikkelingen
===> 5.17.A Wat er allemaal duurder werd in 2010
=> 5.18 - Sociale gevolgen
=> 5.19 - Sociale wetten en wetgeving
=> 5.19.0 Tweede Kamerverkiezingen 2010
=> 5.19.1 - Tweede Kamer verkiezingen/ formatie nieuw kabinet
=> 5.19.2 Gemeenteraad verkiezingen 2010
=> 5.19.3 Formatie Tweede kamer 2010
=> 5.20 - UWV
=> 5.21 - Vakantiewet
=> 5.22 - VUT en (pré) pensioen
===> 5.22.1 - Stichting Pensioenfonds Openbaar Vervoer
===> 5.22.2 - Algemeen Burger Pensioenfonds
===> 5.22.3 - Levensloopregeling
===> 5.22.4 - Pensioenwet
=> 5.23 - WAO
=> 5.24 - Wet VPL
=> 5.25 - Wet WALVIS
=> 5.26 - Werk en gezondheid
=> 5.27 - WIA
=> 5.28 - WW
=> 5.29 - Ziektewet/ Poortwachter
=> 5.30 - Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)
=> 5.31 - Wet Gelijke Behandeling
=> 5.32 - Verkiezingen 2e kamer 22 nov. 2006
=> 5.33 - Privacy Wetgeving
=> 5.34 - WAA - Wet Aanpassing Arbeidsduur
=> 5.35 - Wabb - Wet algemene bepalingen burgerservicenummer
=> 5.36 - Wet op de Privacy
=> 5.37 - Wet Wajong
=> 5.40 - Columns uit de media
=> 5.50 - Feestdagen
===> 5.5.1 - Kerstfeest
===> 5.51 - Oud en Nieuw
===> 5.52 - Pasen
===> 5.53 - Pinksteren
===> 5.60 - Suikerfeest
===> 5.65 - Koninginnedag
6. Politiek en Openbaar Vervoer
=> SP en het openbaar vervoer :sp:
7. Berichten van en over Openbaarvervoer bedrijven
=> 6.1 - Algemene berichten openbaar vervoer
===> 6.1.1 - 'Gratis OV'
===> 6.1.2 - Nieuwe ontwikkelingen
===> 6.1.3 - Reiswereld
===> 6.1.4. - Rolstoelvervoer in het OV
===> 6.1.5 - OV Nostalgie
=> 6.2 - Algemene berichten OV - Buitenland
=> 6.2.a - Klachten over bussen
=> 6.2.1 - Berichten Besloten Busvervoer
===> 6.2.2 - Besloten bus
===> 6.2.3 - Actuele ontwikkelingen
===> - 6.2.4 - Techno Sevice Nederland
=> 6.3 - Arriva
===> 6.3.1 - Arriva in Waterland
===> 6.3.2 - Arriva Noorden
===> 6.3.3 - Arriva Railvervoer
===> Arriva Drechtsteden
===> 6.3.4 - Arriva Brabant
=> 6.4 - BBA algemene berichten
=> 6.6 - BBA - Utrecht Noord West
=> 6.8 - BBA - Actie comité
=> 6.9 - Connexxion
===> 6.9.1 - Twents
===> 6.9.2 - Verkoop van Connexxion
===> 6.9.3 CXX Concessie Utrecht
===> 6.9.4 - Connexxion Video's
=> 6.10 - Trolleybussen
=> 6.11 - GVB
=> 6.12 - GVU (sinds 01-01-2007 eigendom van Connexxion)
=> 6.13 - Hermes
=> 6.14 - HTM
=> 6.15 - Musea openbaar vervoer
===> 6.15.1 - MUSA
===> 6.15.2 - Aviodome
===> 6.15.3 - SGB - Stoomtrein Goes - Borsele
===> 6.15.4 - STAR Museumlijnen
===> 6.15.5 - Spoorwegmuseum
===> 6.15.6 - Musea Algemeen
===> 6.15.7 - NZH vervoersmuseum
===> 6.15.8 - Haags Bus Museum
===> 6.15.9 - Railzminiworld Rotterdam
===> 6.15.10 - Museum RTM Ouddorp
===> 6.15.20 - Beurs/expositie/modelbouw
===> 6.15.30 - Openbaar vervoer Museum Doetichem
=> 6.16 - Noordned
=> 6.17 - Novio
=> 6.18 - Phileas
=> 6.19 - Reizigersverenigingen
===> 6.19.1 - Nederlandse Vereniging van Reizigers
===> 6.19.2 - ROVER reizigersvereniging
=> 6.20 - RET
=> 6.21 - Stadsvervoer Nederland
=> 6.22 - Superbus Groningen-Schiphol
=> 6.24 - Syntus
===> Nieuwsbrieven
=> 6.24/a Syntus Overijssel
=> 6.24/b Syntus Veluwe
=> 6.25 VEOLIA algemeen
=> 6.25/a Veolia OC Veluwe
=> 6.25/b VeoliaTransport.Actueel
=> 6.25/c - Veolia Brabant, voorheen BBA Brabant
=> 6.25/d - Veolia - Veluwe (voorheen BBA)
===> CAB Veolia Veluwe
=> 6.25/e Veolia Limburg
=> 6.25/f Veolia Zeeland
=> 6.25/g: Veolia Haaglanden
=> 6.26 - Zuidtangent
=> 6.27 - Transdev
=> 6.28 - BRU
=> 6.30 - Qbuzz
===> 6.30.1 - Qbuzz Friesland
===> 6.30.2 - Q-BUZZ Stadsregio Rotterdam
=> 7.0 Jubilea OV personeel
=> 7.1 OV-personeel overleden
8. Klein openbaar vervoer
=> 7.1 - Buurtbussen
=> 7.2 - Groepsvervoer
=> 7.3 - Speciaal Vervoer
=> 7.4 - Taxi
===> 7.4.1 - OV Taxi
===> 7.4.2 - Taxi Algemeen
===> 7.4.3 - Mobinet
===> 7.4.4 - TCA
===> 7.4.5 - Taxi busvervoer
===> 7.4.6 - Trein Taxi
===> 7.4.7 - Regio Taxi
===> 7.4.8 - Velotaxi
===> 7.4.9 - Taxi/ Leerlingenvervoer
===> 7.4.10 - Deeltaxi
=> 7.5 - Veerboten algemeen
===> 7.5.1 - Connexxion - Draagvleugelboot
===> 7.5.2 - Aquarunner
===> 7.5.3 - Watertaxi Rotterdam
===> 7.5.4 - TESO
===> 7.5.5. - Stena Line
===> 7.5.6 - GVB Veerponten
===> 7.5.7 - Veolia Fast Ferries
===> 7.5.8 - Ned Lines
===> 7.5.9 - Veerdienst Perkpolder
===> 7.5.10 - Veerdienst Vlieland
===> 7.5.11 - Ferryterminal - IJmuiden
===> 7.5.12 - Algemeen nieuws veerboten
===> 7. 6 - Cruise schepen
9. Railvervoer
=> 8.1 - Hanzelijn
=> 8.2 - Betuwelijn
=> 8.3 - HSL - Hoge Snelheids Lijn
=> 8.4 - IJzeren rijn
=> 8.4.1 Vechtdal lijnen
=> 8.5 - Museum Spoorlijnen
=> 8.6 - Nederlandse Spoorwegen
===> 8.6.1 - NS High Speed
=> 8.7 - Rail vervoer algemeen
=> 8.8 - ProRail
=> 8.9 - Randstad Rail
=> 8.10 - Tram en Metro
===> 8.10.1 - Metro
=====> 8.10.2 - Metro - Amsterdam (GVB)
=====> 8.10.3 - Metro, Rotterdam (RET)
=====> 8.10.4 - Metro - Algemeen
===> 8.11 - Tram
=====> 8.11.1 - NoordZuid lijn Amsterdam
=====> 8.11.2 - Rijn Gouwe lijn
=====> 8.11.3 - Nieuwengein Lijn Connexxion
=====> 8.11.4 - IJburg-Tram GVB
=====> 8.11.5 - Tram Plus
=====> 8.11.6 - Tram Algemeen GVB
=====> 8.11.7 - Tram Algemeen RET
=====> 8.11.8 - Tram Algemeen HTM
=====> 8.11.9 - Tram - Algemeen
=====> 8.11.10 - Tram - Amstelveenlijn (GVB)
=> 8.12 - Zuiderzeelijn - zweeftrein
=> 8.13 - Veolia Rail
=> 8.14 - Syntus Rail
=> 8.15 - Arriva Rail
=> 8.16 - De Valleilijn
=> 8.17 - Connexxion Rail
10. Luchtvaart
=> 9.1 - Buitenlandse luchtvaartmaatschappijen
===> 9.1.1 - Airbus
===> 9.1.2 - Air exel